Blauwstaart

vrijdag 26 juli 2019

DE REIS NAAR VAL DI RHEMES IN AOSTA ITALIE

Vandaag gaan we naar de volgende bestemming van de vakantie, een dag eerder dan gepland. Dit vanwege dat er veel regen voorspeld wordt zowel hier in Arolla als de bestemming in Val di Rhemes in Aosta in Italie waar we onze volgende week door zullen brengen. Gisteren hebben we gelukkig al veel ingepakt waardoor we nu eigenlijk alleen de tent hoeven in te pakken. We stonden vroeg op om nog eventjes te genieten van het uitzicht en rustig wakker te worden. Ook namen we de tijd om de tent vocht vrij te laten worden zodat die niet gaat lekken. Na een aantal uurtjes vertrokken we rustig vanuit de camping in Arolla, wat een gave beleving was deze omgeving. De camping is heel basic maar heeft alle benodigdheden voor een outdoor camping zoals dit. De meeste mensen die hier komen zijn allemaal outdoor mensen of die veel wandelen, klimmen of net als ons natuurliefhebbers zijn. We gaan zeker nog een keer terug komen die in deze omgeving. Nu was onze reis begonnen naar Italie , vanuit hier ging onze tocht richting de Grand Sint Bernard tunnel. De ene kant wilden we over de pas rijden maar de andere kant kiezen voor het makkelijke. Het laatste werd onze beslissing en namen de tunnel. Na een paar uurtjes rijden kwamen we aan in de omgeving van Aosta. Een compleet andere omgeving maar ook hier was het schitterend.  Bij het plaatsje Aosta namen we de weg naar de vallei Val di Rhemes waar ook onze camping ligt. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij de camping.  Camping Val di Rhemes . De camping zag er zeer goed uit , goede voorzieningen , redelijk grote camping, mooie en leuke kantine met winkeltje. Maar ook de eigenaars van de camping waren echt vriendelijke mensen die je overal bij hielpen en informatie verschafte over de omgeving. Zo kregen we een schitterende locatie toegewezen aan de rand van de camping met zicht op beide bergen wanden van de vallei, maar ook vlak naast een snel stromende rivier die helaas wel veel lawaai maakte. Nadat we onze tent en spullen neer gezet hadden, besloten we eventjes de omgeving te gaan verkennen met een wandeling, waar we gelijk al een Steenarend zagen vliegen boven de berg wand. Opnieuw zaten we in een zeer groene omgeving wat natuurlijk veel diversiteit aan bloemen,insecten, vlinders maar ook vogels opleverde. Maar helaas we konden niet lang genieten van onze verkenning want de verwachten regen buien kwamen er al aan. Na de diverse regen buien werd het weer droog. We besloten om ergens wat te gaan eten bij het dorpje, gelukkig was dit op loop afstand van de camping. Na heerlijk gegeten te hebben bij het plaatselijke restaurantje werd het weer tijd om terug te gaan naar de tent. Ook nu weer begon het weer te betrekken. Al vrij vroeg gingen we slapen, en in de nacht regende en onweerde het behoorlijk ,maar dat hadden ze voorspeld. Opnieuw een mooie reis dag achter de rug met al weer een perfecte camping en omgeving.
Zo konden deze dag ook wat soorten vlinders en vogels bijschrijven met oa: Steenarend ,Gierzwaluw, Grijskopspecht ,Grote gele kwikstaart, Spaanse vlag, Dambordje, Koninginnenpage , Boswitje, Twee kleurigeparelmoervlinder en een Alpenparelmoervlinder.

Uitzicht van de tent op een van de berg wanden.

De snel stromende berg rivier bij de camping.