Blauwstaart

Blauwstaart

maandag 24 augustus 2015

IJSVOGEL SHOWTJE EN TWEE DUINPIEPERS ALS BONUS



Bij het eerste licht zat ik klaar bij een van mijn IJsvogel stekkies. Heerlijk met het opkomend zonnetje verstopt zitten tussen de vegetatie wachtend op de IJsvogels. Al geruime tijd heb ik hier deze schitterende vogel soort hier bezig gezien, soms een en andere dagen waren het er meer. Na wat onderzoek was ik hier tot de ontdekking gekomen dat hier een nest locatie zat van dit blauwe vogeltje. Vlak naast mij stond een houten paal met daar op een lange tak die boven het water oppervlakte hing. Deze tak en paal gebruikte de IJsvogels als uit kijk post en duik platform. Ik hoefde niet lang te wachten voordat de eerste al aan kwam vliegen en op de tak ging zitten. Op nog geen 2 meter van mij ging die zich lekker poetsen en vloog daarna weer weg. Inmiddels had ik al diverse foto's gemaakt maar dat nog geneens te bekeken hebben kwam er al weer eentje aan. Zo bleef het af en aan vliegen, met regelmaat duikend en met visje als vangst. Ook een paar keer gezien en vast gelegd dat die een braakbal eruit gooide. Wat een genot om dit soort gedrag te zien van heel dicht bij.
IJsvogel mannetje.
IJsvogel mannetje.



IJsvogel met gevangen visje.
Na geruime tijd vol genoten te hebben van deze schitterende vogels kwam hier ook nog een gave Kleine Zilverreiger langs wandelen. Ook zo mooi dicht bij , deze liet zich ook graag vast leggen op de foto. Dit plekje bied veel soorten de gelegenheid om te komen drinken,vissen, te poetsen en te slapen iedere keer is er wel een andere soort die graag op de foto wil.
Kleine Zilverreiger.
Kleine Zilverreiger.


Tijdens al dit moois kreeg ik een berichtje dat er bij de Beninger Slikken twee Duinpiepers ter plaatse waren. Gezien dat ik toch vrij dicht bij in de buurt was heb ik gelijk mijn spullen ingepakt en daar naar toe gereden. Je maak niet gauw mee dat er twee zeldzame Duinpiepers rond hobbelen bij elkaar.
Bij de Beninger aangekomen hoefde ik niet te zoeken naar deze twee vogels. Terug gevonden op geluid bij de uitkijktoren zag ik ze scharrelen in het gras. Gaaf in een beeld twee van die zeldzame vogels.
Duinpieper in vlucht.
Beide Duinpiepers in vlucht.
Duinpieper.











Beide Duinpiepers in een beeld .


Na geruime tijd van deze schitterende soort genoten te hebben en vele foto's rijker te zijn was het weer tijd om er van door te gaan richting huis. Langs het fietspad bij de beninger waren nog diverse Boerenzwaluwen die graag van dicht gefotografeerd wilde worden. Al met al weer een heerlijk dag vol met schitterende soorten en vele foto's.
Boerenzwaluw in vlucht.
Juveniele Boerenzwaluw.
Boerenzwaluw juveniel.
Boerenzwaluw juveniel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten