Blauwstaart

Blauwstaart

woensdag 7 februari 2018

WINTERPERIODE MET EEN SPRANKJE VOORJAAR


Tijdens een fiets rondje door een park kwam ik op een locatie waar wel eens Waterrallen en IJsvogels zitten. Ik had mijn fiets nog maar net neer gezet of ik hoorde het bekende geluidje al van onze blauwe rakker. Met wat speur werk zag ik hem al zitten , gek genoeg zat die op het zelfde stukje en vrijwel het zelfde takje als een aantal jaar geleden. Toeval of niet dit mannetje bleef lekker zitten in het winter zonnetje. Beetje voor beetje liet hij mij dichter bij komen , en met nog genoeg afstand tussen ons kon ik erbij bij gaan zitten. Kon zo wat mooie plaatjes maken tussen de elzen takken door. Het leuke was dat er al heel veel elzen in bloei kwamen net als vele andere struiken en planten die door de eerste warme prikkelingen al waren gaan bloeien. Een beetje te vroeg gezien dat ze eigenlijk een maandje verder in bloei hadden moeten komen. Net als de planten waren de vogels ook al druk bezig met hun zang en hun partner te zoeken om straks een nieuwe generatie de wereld in te brengen. Het mannetje wat nu voor me zit ziet er goed verzorgt uit, hopelijk komt hij goed de winter door. Met het mooie winterse zonnetje en een sprankje voorjaar van de elzen sprong de heldere blauwe kleur van de IJsvogel er mooi uit. Heerlijk moment om er een paar mooie plaatjes van te maken.
IJsvogel mannetje.

Wat dichter gehaald, IJsvogel mannetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten