Blauwstaart

Blauwstaart

woensdag 11 oktober 2017

UITGEWAAIDE BLADKONING


Al diverse dagen zit er een zeldzame Bladkoning op de maasvlakte in een greppeltje bij de stuifdijk. Ik besloot te gaan kijken bij deze kleine rakker of die er nog zit en te fotograferen is. Het weer is niet echt super en het waait ook vrij hard wat niet gemakkelijk maakt om te fotograferen. Daar aangekomen hoefde ik niet lang te zoeken en zag hem verscholen zitten in een van de wilgjes die daar in het greppeltje staan. Omdat het niet echt foto weer is en een donkere achtergrond was heb ik de iso wat omhoog gezet om toch wat plaatjes te kunnen maken.  Ik ging lekker zitten in de hol van de dijk en wachte rustig af wat het beesie ging doen. Tot mijn verbasing zag ik dat hij vrij tam was en zich mooi liet zien. Ondanks de harde wind was het met mate goed te doen om van hem leuke plaatjes te maken. Soms kwam die op 1,5 meter voor me zitten om vervolgens de heerlijke beesies op te pikken die aan de stengels en bladeren zaten van de wilg en klis. Zo zie je maar dat ook met een harde wind en geduld je ver kan komen om te genieten en plaatjes te maken van zo'n schoonheid.
Bladkoning.
Bladkoning.

Bladkoning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten