Blauwstaart

Blauwstaart

dinsdag 16 september 2014

OCHTEND GLOREN BENINGER



Het mooiste deel van de dag is de ochtend ,met name de tijd net voor zonsopkomst en het uurtje erna.
Deze ochtend was ik ver voor zonsopkomst aanwezig in het mooie gebied de Beninger Slikken om bij het eerste zonlicht  te genieten van alle ontwakende vogels en dieren en tevens het genot van de zacht kleuren van de zonsopkomst. Deze plek is echt perfect voor het nemen van dit soort momenten, samen met het water en de omgeving.
Zonsopkomst bij het spui en de Beninger Slikken.


Na dit geweldige moment gezien en vast te hebben ben ik op een van mijn plekjes gaan zitten om te kijken of ik vanmorgen nog een IJsvogel of een Cetti's zanger kon vast leggen. Voor beide soorten hoefde ik niet lang te wachten, want de eerste liet zich al gelijk zien. Het IJsvogeltje liet zich mooi zien en kwam geregeld met wat vangst uit het water. Ook de Cetti'zanger kwam te voorschijn. Deze schuwe vogelsoort is altijd lastig om te zien, maar horen doe je altijd. Tot een paar keer kwam die heel vrij zitten in het riet en kon hem ook mooi fotograferen.
IJsvogel.
Cetti's zanger.
Cetti's zanger.
Cetti's zanger.


Als bijvangst op dit plekje kreeg ik een mooie man Grote Bonte Specht cadeau die er mooi voor ging zitten.
Grote Bonte Specht man.


Nu het eerste uurtje na zonsopkomst voorbij is ben ik gaan lopen richting het kijkscherm en kwam onderweg nog een aantal mooie soorten tegen die graag op de foto wilde.
Een mooie Buizerd en een Sperwer waren het model. Met al deze soorten en momenten was dit weer een schitterend ochtendje bij de Beninger Slikken.
Buizerd.
Kievit en Buizerd.
Sperwer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten