Blauwstaart

Blauwstaart

zaterdag 29 september 2018

VUGO OP DE MAVLA



Bij een bezoekje aan de Maasvlakte , ben ik langs een plek gereden waar eerder in de week een paar Grote Piepers gezien waren. Met wat zoek werk kwam ik op alleen wat Graspiepers uit. Wel vond ik diverse leuke Blauw vleugelsprinkhanen die op het veldje zaten en steeds voor mijn voeten uit sprongen. Bij iedere sprong waren hun blauwe vleugels zichtbaar en was het goed kijken waar ze geland waren. Door hun goede schutkleur waren ze bijna niet te zien.
Blauw Vleugelsprinkhaan.


Mijn weg vervolgend richting de vuurtorenvlakte zag ik nog diverse Tapuiten en een leuk Paapje maar telkens als ik stopte vlogen ze weg. Bij de vuurtorenvlakte zag ik al een aantal mensen rond lopen, en hoorde van een aantal van hen dat er een aantal Blako's (Bladkoning) zaten. Dit zijn altijd leuke vogeltjes, maar wel moeilijk te fotograferen. Deze soort is elk najaar wel te vinden op de Maasvlakte en de rest van Nederland. Met wat snuffelen vond ik er eentje in een wilgje maar helaas liet die zich niet fotograferen. Wel waren de diverse Vuurgoudhaantjes die graag op de foto wilde. Dit vogeltje is de kleinste van Europa en is echt een plaatje om te zien. Ook deze zijn vrij lastig om te fotograferen maar met wat geduld dan lukt dat best. Ruim 8 Vugo's heb ik geteld in de duindoorn bosjes. Na diverse leuke foto's genomen te hebben , was het weer tijd om naar huis te gaan. Toch weer een leuke middag op de Mavla.
Vuurgoudhaan.
Vuurgoudhaan.


Vuurgoudhaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten