Blauwstaart

Blauwstaart

donderdag 5 januari 2012

MAASMOND MET WESTNOORDWESTER STORM


Vandaag was het zover , opnieuw een gave storm langs de kust.  De west noordwester storm bereikt vandaag windkracht 7 tot 9.  Gisteren hab ik al mijn spullen klaar gemaakt voor vandaag. In de vroege morgen ben ik naar de Maasvlakte gereden, bij de Maasmond aangekomen ziet het er gaaf uit. Ik ben de eerste die aangekomen is, het is nog vrij donker maar de eerste tekenen van het licht zijn al zichtbaar. Met alles in stelling gezet te hebben om te kijken zie ik een gave Rosse Franjepoot onder de blokken vliegen. De eerste gave soort is binnen. Al gauw kan ik diverse andere soorten aan het lijstje toevoegen, Dwergmeeuwen, Drieteenmeeuwen, Kleine Jager, Middelste Jagers en Grote Jagers deze kwamen allemaal uit de waterweg. Met het turen naar de strekdam zie ik een paar schitterende Noordse Stormvogels vliegen, met zijn drietjes achter elkaar aan zeilen ze door de golven. Het is wederom een komen en gaan van soorten en de hoeveelheden lopen op. Alleen de zee zien is al een genot, moeder natuur die van zich laat zien soms moet ik zelfs mijn eigen toe deken vanwege de sproei van de golfslag. Heerlijk de elementen, daarnaast de vogels blijven maar komen.
Alken , Zeekoeten, Grote Zee Eenden, Zwarte Zee Eenden, Eiders , Roodkeelduikers, Noordse Stormvogels, Jagers enz het is echt genieten. De hoeveelheid Noordse Stormvogels is wel gaaf, de ruim 31 die ik genoteerd heb die zijn eigenlijk nog onder geteld. Helaas vlogen ze allemaal achter de strekdam en de vaargeul naar zee ,maar zoveel is echt geweldig. Ook de vele jagers waren schitterend te zien waar ik gelukkig nog wat bewijsplaatjes van heb kunnen maken ondanks de hard wind en de sproei van de golven. Wat een schitterende dag weer op de Maasvlakte Maasmond.
Eider eend man.
Grote Jager.
Grote Jager.
Drieteenmeeuw adult.
Middelste Jager.
Middelste Jager met een juveniele Drieteenmeeuw..
Middelste Jager.
Middelste Jager.
Alk.
Alk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten