Blauwstaart

Blauwstaart

donderdag 13 april 2017

KLEINE BEESTJES


Gezien het voorjaar in volle gang is , zijn er naast vogels ook diverse andere diertjes tot leven gekomen. Bij een rondje Beninger kwam ik vele hommels tegen die druk opzoek waren naar heerlijke bloemen. Helaas waaide het te hard om echt mooie plaatjes te maken maar mag wel tevreden zijn over het resultaat. Voor de nectar beestjes is het nog niet echt perfect om hun eten te vinden vanwege dat vele bloemen nog niet in bloei staan, maar met het aankomende weer zal dat niet lang op zich laten wachten. Zo zag ik vandaag mijn eerste zeldzame Moshommels , een van mijn favorieten hommel soorten. Naast vogels zijn vlinders, hommels en Libellen mijn andere liefhebberij waar ik graag naar opzoek gaat. Ook diverse hommel soorten zoals de Tuinhommel, Steenhommel, Akkerhommel en Weidehommel kwam ik tegen maar bij sommige bleef het bij zien. Straks als er meer bloemen zijn en de wind weg is dan zijn ze beter en mooier te fotograferen.
Moshommel.

Akkerhommel.

Akkerhommel.

Op de terug weg fietste ik door het spuibos bij Simonshaven, waar ik in een wind stil stukje diverse mooie Oranjetipjes zag vliegen. Tot mijn verbazing bleven ze bijna iedere keer dat ze langs vlogen op bepaalde bloemen zitten. Normaal gesproken zijn ze best hyper in de middag ,maar omdat de zon af en toe weg was gingen ze mooi er voor zitten. Dit gaf mij de gelegenheid om ze mooi te kunnen fotograferen. Oranjetipjes zijn echte voorjaars vlinders met een zeer mooie kleur, zowel de binnenkant als de buitenkant zijn schitterend. Het geluk zat behoorlijk mee en ze lieten zich mooi vast leggen op diverse bloemen en planten.
Oranjetipje man.

Oranjetipje man.

Oranjetipje man.

Oranjetipje man.

Oranjetipje man.

Oranjetipje man.

Alle foto's zijn genomen met een 300mm , gezien ik normaal kleine beestjes fotografeer met een kleine lens is het met een 300mm ook perfect gegaan. Zeer tevreden met het resultaat van vandaag ondanks dat er veel wind en bewolking was. Ik kijk al weer uit naar de warme tijden die eraan komen. Zoveel moois om te zien kwa Libellen , vlinders en hommels kan niet wachten tot de zon in sterkte aantrekt .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten