Blauwstaart

Blauwstaart

zaterdag 21 mei 2011

GESPOT IN VIERPOLDERS





Deze morgen even langs een plek gereden waar ik al jaren een vogel soort weet te vinden die te vergelijken is met een autoalarm. In een grote tuin op de hoek bij Vierpolders zitten een paar vogels die wel een hele aparte zang hebben. Van af begin mei tot aan augustus zijn ze te zien en te horen in deze schitterende tuin die vol staat met mooie planten, struiken en bomen waar deze vogels zich thuis voelen. Deze vogelsoort genaamd Spotvogel, is een vogel die bijna alle geluidjes na doet die er zijn. Ook doet hij veel soorten na waar door het lijkt of soms andere vogels aanwezig zijn. Maar het geluid wat deze vogel produceert als het snel gaat kan ook wel vergeleken worden met een autoalarm van vroeger. Spotvogels zijn best schuw en laten zich niet makkelijk zien en op de foto zetten.  Toch kan ik zeggen dat ik ze hier redelijk mooi op de foto heb weten te zetten. Met toestemming van de bewoners mocht ik in de tuin opzoek naar deze schitterende soort. Deze zacht groengelige vogelsoort is met zijn zang een van mijn favorieten onder de zangvogels. Met zijn kleur is het echt een meester is het verstoppen tussen de bladeren van de struiken en bomen waardoor als een Kameleon voorgaat in de omgeving. Maar oefening baart kunst en aanhouder wint om hem mooi te volgen en te fotograferen.
Spotvogel.


Spotvogel.
Spotvogel in vlucht.


Spotvogel.
Spotvogel  speelt verstoppertje.
Spotvogel is gespot.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten