Blauwstaart

Blauwstaart

dinsdag 10 maart 2015

WILDE MAARTSE VOGELS



Tijdens mijn fiets ronde door Voornes Duin kwam ik bij Sipkeslag al de eerste Boomleeuweriken tegen die zaten te zingen in de ochtend gloren. Na een bakkie koffie en een mooi concert ben ik door gefietst naar het Oostvoornes meer waren diverse Wilde Zwanen waren gemeld.  Na de juiste plek gevonden te hebben kon ik hier mooie foto's van maken van een redelijk groep met juveniele en adult Wilde zwanen die binnen de strekdammetjes aan het foerageren waren. Wat zijn het toch schitterende vogels. Met het zonnetje erop was het echt genieten.
 Boomleeuwerik aan het zingen.


Juveniele Wilde Zwanen.
Adults en Juveniele.
Adults en Juveniele.
Juveniele Wilde Zwaan.


Na al dit moois was het weer tijd om terug te fietsen door de duinen. Onderweg nog vele mooie soorten gehoord en gezien. Inmiddels bij de Strypse Wetering aangekomen zag ik een lucht show van een Slechtvalk. Deze vogel kwam heel mooi voorbij vliegen terwijl hij werd gepest door een Torenvalk en een Smelleken. Tot een paar maal aan toe kreeg ik de gelegenheid om hem vast te leggen op foto. Moet zeggen dat dat best wel is gelukt.
Slechtvalk.
Slechtvalk op zijn kop afbuigend.
Iets verder op zijn kop.


Wat zijn het toch schitterende vogels.


Na deze geweldige show, verdwenen ze weer in het niets en kon mijn weg vervolgen.
In de polder kwam ik ook nog een groepje met Zwartkopmeeuwen tegen. Deze eveneens schitterende vogels zijn altijd een momentje waard.
Zwartkopmeeuwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten